یزدفردا: شهردار تهران درباره خبر بسته شدن درهای بوستان مادران به خاطر حضور همسر وزیر خارجه گفت: اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، براساس تصمیم سلیقه‌ای بوده است.

به گزارشی زدفردا به نقل  ایسنا، پیروز حناچی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در پاسخ به این پرسش که آیا صحت دارد که درهای پارک مادران به خاطر حضور همسر ظریف بسته شده است؟ اظهار کرد: اگر چنین اتفاقی هم افتاده باشد براساس تصمیم سلیقه ای بوده است. نه ما و نه وزیر خارجه موافق این اتفاق نبوده ایم.

حناچی درباره خدمات شهرداری تهران برای مراسم اربعین اظهار کرد: حدود ۱۴۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران به نجف و کربلا رفته اند که البته ما خیلی اصرار نداریم که این خدمات به اسم شهرداری ارائه شود. امسال کسانی که به زیارت می روند برای پاکیزه نگه داشتن مسیر راهپیمایی اقدام می کنند که یک کار مردمی است و شهرداری فقط زمینه آن را فراهم کرده است یعنی وسایل در اختیار زائران قرار داده و ساماندهی لازم را انجام می دهد تا زباله ها از مسیر راهپیمایی جمع آوری شود.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که چه اقدامی برای جمع آوری معتادانی که در میادین تجمع می کنند، دارید؟ تصریح کرد: کار مشترکی بین شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی در حال انجام است که نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

وی درباره بدهی های شهرداری به خاطر حوزه حمل و نقل درون شهری خاطر نشان کرد: بخش عمده بدهی شهرداری تهران مربوط به مترو و حمل و نقل عمومی است و شهرداری نباید برای حل مسئله ترافیک و آلودگی هوا تنها باشد زیرا این مسئله یک مسئله حاکمیتی است.

عذرخواهی ظریف و همسرش از زنان تهرانی

 سخنگوی وزارت خارجه در پی تعطیلی یکی از پارک‌های تهران به خاطر حضور همسران دیپلمات‌ها گفت: دکتر ظریف از این اقدام بی‌خبر بوده و پس از اطلاع به شدت با آن مخالف کرده و دستور داده است که از این به بعد چنین اقدامات ناموجهی که حقوق شهروندان را خدشه دار می‌کند، تکرار نشود.

 سید عباس موسوی با اشاره به خبر منتشره در باره بستن یکی از پارک های تهران برای حضور همسر وزیر امور خارجه اظهار کرد: موضوع را پیگیری کردم. همسر آقای دکتر ظریف رئیس انجمن زنان دیپلمات است که مراسمی را با حضور همسران ۳۸ سفیر و دیپلمات خارجی در بوستان مذکور برنامه ریزی کرده و شهرداری منطقه از روی محبت پارک را در طول برگزاری آن برنامه تعطیل کرد.

وی افزود: دکتر ظریف از این اقدام بی خبر بوده و پس از اطلاع به شدت با آن مخالف کرده است و دستور داده که از این به بعد چنین اقدامات ناموجهی که حقوق شهروندان را خدشه دار می کند تکرار نشود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: «دکتر ظریف و همسرشان از تمامی شهروندان و بانوان محترم تهرانی پوزش می خواهند.»

یکی از خبرگزاری ها در خبری اعلام کرده بود که بوستان بهشت مادران به دلیل حضور همسر آقای ظریف و به دستور شهردار منطقه ۳ تعطیل شده است.

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا